X
رسانه های آموزشی > نتایج جستجو
آخرین عناوین
0
119
0

آمادگی دفاعی - پایه دهم - بخش چهارم

شما تاکنون شاهد برخی حوادث طبیعی و غیرطبیعی بوده‌اید. خسارت‌های جانی و مالی این حوادث نگران‌کننده است. علم و دین ما را به آینده‌نگری و چاره‌جویی فرامی‌خواند. بهتر است در مواجهه با حوادث گوناگون به فکر ایمنی و پیشگیری باشیم.
دبیر محتوا
دبیر محتوا
1396/10/05
0
27
0

آمادگی دفاعی - پایه دهم - بخش سوم

جنگ نرم یعنی «ایجاد تردید در دل‌ها و ذهن‌های مردم»؛ یعنی «جنگ به وسیله ابزارهای فرهنگی و پیشرفته امروزی»؛ یعنی «جنگ به وسیله نفوذ، دروغ و شایعه پراکنی»؛ یعنی «تهاجم به مرزهای ایمانی، عقیدتی و فرهنگی» مقام معظم رهبری ۱۳۸۸/۹/۴
دبیر محتوا
دبیر محتوا
1396/10/05
0
15
0

آمادگی دفاعی - پایه دهم - بخش دوم

با حمله غافلگیرانه رژیم بعثی عراق، جوانان و نوجوانان این مرز و بوم ازجمله دانش آموزان شجاع به همراه بزرگ‌ترها با دل کندن از لذت‌ها و جاذبه‌های مادی دنیا وارد کارزار و آزمایشی بزرگ شدند و با حضور در جبهه‌ها غیرت اسلامی و ایرانی خود را به نمایش گذاشتند.
دبیر محتوا
دبیر محتوا
1396/10/05
0
36
0

آمادگی دفاعی - پایه دهم - بخش اول

مقام معظم رهبری:«دفاع جزیی از هویت هر ملت زنده است. هر ملتی كه نتواند از خود دفاع بكند، زنده نیست؛ هر ملتی هم كه به فكر دفاع از خود نباشد و خود را آماده نكند، درواقع زنده نیست؛ هر ملتی كه اهمیت دفاع را درك نكند، به یك معنا زنده نیست.»
دبیر محتوا
دبیر محتوا
1396/10/05
0
278
0

راهنمای دبیران - زیست‌شناسی (1) - پایه دهم (بخش سیزدهم)

آب و مواد موردنیاز گیاهان که از خاک اطراف ریشه‌ها جذب می‌شود در مسیرهایی به ساقه و برگ می‌رود. جابه‌جایی مواد در گیاهان را می‌توان در دو مسیر کوتاه و بلند بررسی کرد.
دبیر محتوا
دبیر محتوا
1396/09/12
0
68
0

راهنمای دبیران - زیست‌شناسی (1) - پایه دهم (بخش دوازدهم)

خاک، ترکیبی از مواد آلی و غیر آلی و ریزاندامگان‌ها (میکروارگانیسم‌ها) است. خاک‌های مناطق مختلف به علت تفاوت در این ترکیبات، توانایی متفاوتی در نگهداری آب، مقدار هوای خاک، pH و مواد معدنی دارند.
دبیر محتوا
دبیر محتوا
1396/09/12
0
31
0

راهنمای دبیران - زیست‌شناسی (1) - پایه دهم (بخش یازدهم)

اگر ریشه، ساقه و برگ را در نهان‌دانگان برش دهیم، سه بخش پوششی، زمینه‌ای و آوندی در آن‌ها قابل تشخیص است؛ به هر یک از این بخش‌ها سامانه بافتی می‌گویند؛ بنابراین پیکر گیاهان آوندی از سه سامانه بافتی به نام پوششی، زمینه‌ای و آوندی تشکیل می‌شود.
دبیر محتوا
دبیر محتوا
1396/09/12
0
29
0

راهنمای دبیران - زیست‌شناسی (1) - پایه دهم (بخش دهم)

امروزه نهان‌دانگان بیشترین گونه‌های گیاهی روی زمین را تشکیل می‌دهند. این گیاهان گرچه در جای خود ثابت‌اند؛ اما مانند جانوران به ماده و انرژی نیاز دارند.
دبیر محتوا
دبیر محتوا
1396/09/12
0
39
0

راهنمای دبیران - زیست‌شناسی (1) - پایه دهم (بخش نهم)

گرچه ما انسان‌ها در خشکی زندگی می‌کنیم اما تک‌تک یاخته‌های ما در محیطی مایع زندگی می‌کنند. آنچه در مورد این محیط مایع حایز اهمیت است، مشابه بودن غلظت آن با غلظت درون یاخته‌ها یا به عبارت دقیق‌تر مشابه بودن فشار اسمزی آن‌هاست.
دبیر محتوا
دبیر محتوا
1396/09/11
0
37
0

راهنمای دبیران - زیست‌شناسی (1) - پایه دهم (بخش هشتم)

خون، نوعی بافت پیوندی است که به‌طور منظم و یک‌طرفه در رگ‌های خونی جریان دارد و دارای دو بخش است: خوناب که حالت مایع دارد و بخش یاخته‌ای که گویچه‌های قرمز، گویچه‌های سفید و گرده‌ها (پلاکت) را شامل می‌شود.
دبیر محتوا
دبیر محتوا
1396/09/11
0
45
0

راهنمای دبیران - زیست‌شناسی (1) - پایه دهم (بخش هفتم)

در دستگاه گردش خون، سه نوع رگ در شبکه‌ای مرتبط به هم وجود دارد. این شبکه که از قلب شروع می‌شود و پس از عبور از بافت‌ها به قلب بازمی‌گردد، از سرخرگ‌ها، مویرگ‌ها و سیاهرگ‌ها تشکیل شده است.
دبیر محتوا
دبیر محتوا
1396/09/11
0
74
0

راهنمای دبیران - زیست‌شناسی (1) - پایه دهم (بخش ششم)

عمل دستگاه گردش خون برآوردن نیازهای بافت‌ها است، یعنی حمل مواد غذایی به بافت‌ها، حمل فراورده‌های زاید به خارج از بافت‌ها، رساندن هورمون‌ها از یک قسمت بدن به قسمت دیگر و به‌طورکلی حفظ یک محیط مناسب در تمام مایعات بافتی برای بقا و عمل مناسب سلول‌هاست.
دبیر محتوا
دبیر محتوا
1396/09/11
0
38
0

راهنمای دبیران - زیست‌شناسی (1) - پایه دهم (بخش پنجم)

نفس کشیدن، یکی از ویژگی‌های آشکار در بسیاری از جانوران است؛ اما آیا در همه جانوران به یک شکل انجام می‌شود؟ هدف از آن چیست؟
دبیر محتوا
دبیر محتوا
1396/09/11
0
55
0

راهنمای دبیران - زیست‌شناسی (1) - پایه دهم (بخش چهارم)

مواد مغذی برای رسیدن به یاخته‌های بدن باید از یاخته‌های بافت پوششی لوله گوارش عبور کنند و وارد محیط داخلی شوند. ورود مواد به محیط داخلی بدن، جذب نام دارد.
دبیر محتوا
دبیر محتوا
1396/09/11
0
66
0

راهنمای دبیران - زیست‌شناسی (1) - پایه دهم (بخش سوم)

غذا خوردن یکی از لذت‌های زندگی است؛ اما فراتر از آن، غذایی که می‌خوریم، در گذر از دستگاه گوارش به شکلی درمی‌آید که می‌تواند مواد و انرژی لازم برای سالم ماندن، درست عمل کردن و رشد و نمو یاخته‌های بدن را فراهم کند.
دبیر محتوا
دبیر محتوا
1396/09/08
0
40
0

راهنمای دبیران - زیست‌شناسی (1) - پایه دهم (بخش دوم)

زیست‌شناسی امروز در چه جایگاهی قرارگرفته، توان گره‌گشایی آن از مشکلات جامعه امروز انسان در چه حد است و دور نمای آینده آن چگونه خواهد بود؟ در این گفتار می‌کوشیم به این پرسش‌ها پاسخ دهیم.
دبیر محتوا
دبیر محتوا
1396/09/08
0
68
0

راهنمای دبیران - زیست‌شناسی (1) - پایه دهم (بخش اول)

کتاب زیست‌شناسی ١ اولین کتاب زیست‌شناسی از دوره دوم متوسطه است که برای پایه دهم و رشته تجربی تالیف و چاپ شده است. این کتاب ادامه اجرای برنامه ١٢ ساله حوزه تربیتی و یادگیری علوم تجربی است.
دبیر محتوا
دبیر محتوا
1396/09/08
0
150
0

راهنمای آموزگاران - تفکر و پژوهش - پایه ششم (بخش پنجم)

یک دسته از مهم‌ترین پرسش‌هایی که ذهن انسان‌ها را به خود مشغول کرده است این است که من کیستم؟ از کجا آمده‌ام؟ به کجا می‌روم؟ در این مسیر چه باید بکنم و چگونه باشم؟ یعنی اینکه فرد می‌خواهد جایگاه و نقش خود را در هستی بشناسد.
دبیر محتوا
دبیر محتوا
1396/09/04
0
103
0

راهنمای آموزگاران - تفکر و پژوهش - پایه ششم (بخش چهارم)

نظام یا سیستم مجموعه منظمی از اجزای به هم وابسته است که برای رسیدن به هدفی مشترک با یکدیگر در ارتباط هستند. در این فصل شما از طریق انجام بازی، تماشای فیلم و شنیدن داستان با مفهوم سیستم، رابطه اجزا و نقش آن‌ها در رسیدن به هدف آشنا می‌شوید و تفکر نظام‌مند را تمرین می‌کنید.
دبیر محتوا
دبیر محتوا
1396/09/04
0
399
0

راهنمای آموزگاران - تفکر و پژوهش - پایه ششم (بخش سوم)

در فرهنگ فارسی معین پژوهش به معنای جست‌وجو، تحقیق، بازخواست، مواخذه، خبر داشتن است. شما چه تعریفی از پژوهش دارید و چگونه آن را انجام می‌دهید؟
دبیر محتوا
دبیر محتوا
1396/09/04

آمادگی دفاعی - پایه دهم - بخش چهارم

دبیر محتوا
دبیر محتوا
1396/10/05
شما تاکنون شاهد برخی حوادث طبیعی و غیرطبیعی بوده‌اید. خسارت‌های جانی و مالی این حوادث نگران‌کننده است. علم و دین ما را به آینده‌نگری و چاره‌جویی فرامی‌خواند. بهتر است در مواجهه با حوادث گوناگون به فکر ایمنی و پیشگیری باشیم.

آمادگی دفاعی - پایه دهم - بخش سوم

دبیر محتوا
دبیر محتوا
1396/10/05
جنگ نرم یعنی «ایجاد تردید در دل‌ها و ذهن‌های مردم»؛ یعنی «جنگ به وسیله ابزارهای فرهنگی و پیشرفته امروزی»؛ یعنی «جنگ به وسیله نفوذ، دروغ و شایعه پراکنی»؛ یعنی «تهاجم به مرزهای ایمانی، عقیدتی و فرهنگی» مقام معظم رهبری ۱۳۸۸/۹/۴

آمادگی دفاعی - پایه دهم - بخش دوم

دبیر محتوا
دبیر محتوا
1396/10/05
با حمله غافلگیرانه رژیم بعثی عراق، جوانان و نوجوانان این مرز و بوم ازجمله دانش آموزان شجاع به همراه بزرگ‌ترها با دل کندن از لذت‌ها و جاذبه‌های مادی دنیا وارد کارزار و آزمایشی بزرگ شدند و با حضور در جبهه‌ها غیرت اسلامی و ایرانی خود را به نمایش گذاشتند.

آمادگی دفاعی - پایه دهم - بخش اول

دبیر محتوا
دبیر محتوا
1396/10/05
مقام معظم رهبری:«دفاع جزیی از هویت هر ملت زنده است. هر ملتی كه نتواند از خود دفاع بكند، زنده نیست؛ هر ملتی هم كه به فكر دفاع از خود نباشد و خود را آماده نكند، درواقع زنده نیست؛ هر ملتی كه اهمیت دفاع را درك نكند، به یك معنا زنده نیست.»

راهنمای دبیران - زیست‌شناسی (1) - پایه دهم (بخش سیزدهم)

دبیر محتوا
دبیر محتوا
1396/09/12
آب و مواد موردنیاز گیاهان که از خاک اطراف ریشه‌ها جذب می‌شود در مسیرهایی به ساقه و برگ می‌رود. جابه‌جایی مواد در گیاهان را می‌توان در دو مسیر کوتاه و بلند بررسی کرد.

راهنمای دبیران - زیست‌شناسی (1) - پایه دهم (بخش دوازدهم)

دبیر محتوا
دبیر محتوا
1396/09/12
خاک، ترکیبی از مواد آلی و غیر آلی و ریزاندامگان‌ها (میکروارگانیسم‌ها) است. خاک‌های مناطق مختلف به علت تفاوت در این ترکیبات، توانایی متفاوتی در نگهداری آب، مقدار هوای خاک، pH و مواد معدنی دارند.

راهنمای دبیران - زیست‌شناسی (1) - پایه دهم (بخش یازدهم)

دبیر محتوا
دبیر محتوا
1396/09/12
اگر ریشه، ساقه و برگ را در نهان‌دانگان برش دهیم، سه بخش پوششی، زمینه‌ای و آوندی در آن‌ها قابل تشخیص است؛ به هر یک از این بخش‌ها سامانه بافتی می‌گویند؛ بنابراین پیکر گیاهان آوندی از سه سامانه بافتی به نام پوششی، زمینه‌ای و آوندی تشکیل می‌شود.

راهنمای دبیران - زیست‌شناسی (1) - پایه دهم (بخش دهم)

دبیر محتوا
دبیر محتوا
1396/09/12
امروزه نهان‌دانگان بیشترین گونه‌های گیاهی روی زمین را تشکیل می‌دهند. این گیاهان گرچه در جای خود ثابت‌اند؛ اما مانند جانوران به ماده و انرژی نیاز دارند.

راهنمای دبیران - زیست‌شناسی (1) - پایه دهم (بخش نهم)

دبیر محتوا
دبیر محتوا
1396/09/11
گرچه ما انسان‌ها در خشکی زندگی می‌کنیم اما تک‌تک یاخته‌های ما در محیطی مایع زندگی می‌کنند. آنچه در مورد این محیط مایع حایز اهمیت است، مشابه بودن غلظت آن با غلظت درون یاخته‌ها یا به عبارت دقیق‌تر مشابه بودن فشار اسمزی آن‌هاست.

راهنمای دبیران - زیست‌شناسی (1) - پایه دهم (بخش هشتم)

دبیر محتوا
دبیر محتوا
1396/09/11
خون، نوعی بافت پیوندی است که به‌طور منظم و یک‌طرفه در رگ‌های خونی جریان دارد و دارای دو بخش است: خوناب که حالت مایع دارد و بخش یاخته‌ای که گویچه‌های قرمز، گویچه‌های سفید و گرده‌ها (پلاکت) را شامل می‌شود.

راهنمای دبیران - زیست‌شناسی (1) - پایه دهم (بخش هفتم)

دبیر محتوا
دبیر محتوا
1396/09/11
در دستگاه گردش خون، سه نوع رگ در شبکه‌ای مرتبط به هم وجود دارد. این شبکه که از قلب شروع می‌شود و پس از عبور از بافت‌ها به قلب بازمی‌گردد، از سرخرگ‌ها، مویرگ‌ها و سیاهرگ‌ها تشکیل شده است.

راهنمای دبیران - زیست‌شناسی (1) - پایه دهم (بخش ششم)

دبیر محتوا
دبیر محتوا
1396/09/11
عمل دستگاه گردش خون برآوردن نیازهای بافت‌ها است، یعنی حمل مواد غذایی به بافت‌ها، حمل فراورده‌های زاید به خارج از بافت‌ها، رساندن هورمون‌ها از یک قسمت بدن به قسمت دیگر و به‌طورکلی حفظ یک محیط مناسب در تمام مایعات بافتی برای بقا و عمل مناسب سلول‌هاست.

راهنمای دبیران - زیست‌شناسی (1) - پایه دهم (بخش پنجم)

دبیر محتوا
دبیر محتوا
1396/09/11
نفس کشیدن، یکی از ویژگی‌های آشکار در بسیاری از جانوران است؛ اما آیا در همه جانوران به یک شکل انجام می‌شود؟ هدف از آن چیست؟

راهنمای دبیران - زیست‌شناسی (1) - پایه دهم (بخش چهارم)

دبیر محتوا
دبیر محتوا
1396/09/11
مواد مغذی برای رسیدن به یاخته‌های بدن باید از یاخته‌های بافت پوششی لوله گوارش عبور کنند و وارد محیط داخلی شوند. ورود مواد به محیط داخلی بدن، جذب نام دارد.

راهنمای دبیران - زیست‌شناسی (1) - پایه دهم (بخش سوم)

دبیر محتوا
دبیر محتوا
1396/09/08
غذا خوردن یکی از لذت‌های زندگی است؛ اما فراتر از آن، غذایی که می‌خوریم، در گذر از دستگاه گوارش به شکلی درمی‌آید که می‌تواند مواد و انرژی لازم برای سالم ماندن، درست عمل کردن و رشد و نمو یاخته‌های بدن را فراهم کند.

راهنمای دبیران - زیست‌شناسی (1) - پایه دهم (بخش دوم)

دبیر محتوا
دبیر محتوا
1396/09/08
زیست‌شناسی امروز در چه جایگاهی قرارگرفته، توان گره‌گشایی آن از مشکلات جامعه امروز انسان در چه حد است و دور نمای آینده آن چگونه خواهد بود؟ در این گفتار می‌کوشیم به این پرسش‌ها پاسخ دهیم.

راهنمای دبیران - زیست‌شناسی (1) - پایه دهم (بخش اول)

دبیر محتوا
دبیر محتوا
1396/09/08
کتاب زیست‌شناسی ١ اولین کتاب زیست‌شناسی از دوره دوم متوسطه است که برای پایه دهم و رشته تجربی تالیف و چاپ شده است. این کتاب ادامه اجرای برنامه ١٢ ساله حوزه تربیتی و یادگیری علوم تجربی است.

راهنمای آموزگاران - تفکر و پژوهش - پایه ششم (بخش پنجم)

دبیر محتوا
دبیر محتوا
1396/09/04
یک دسته از مهم‌ترین پرسش‌هایی که ذهن انسان‌ها را به خود مشغول کرده است این است که من کیستم؟ از کجا آمده‌ام؟ به کجا می‌روم؟ در این مسیر چه باید بکنم و چگونه باشم؟ یعنی اینکه فرد می‌خواهد جایگاه و نقش خود را در هستی بشناسد.

راهنمای آموزگاران - تفکر و پژوهش - پایه ششم (بخش چهارم)

دبیر محتوا
دبیر محتوا
1396/09/04
نظام یا سیستم مجموعه منظمی از اجزای به هم وابسته است که برای رسیدن به هدفی مشترک با یکدیگر در ارتباط هستند. در این فصل شما از طریق انجام بازی، تماشای فیلم و شنیدن داستان با مفهوم سیستم، رابطه اجزا و نقش آن‌ها در رسیدن به هدف آشنا می‌شوید و تفکر نظام‌مند را تمرین می‌کنید.

راهنمای آموزگاران - تفکر و پژوهش - پایه ششم (بخش سوم)

دبیر محتوا
دبیر محتوا
1396/09/04
در فرهنگ فارسی معین پژوهش به معنای جست‌وجو، تحقیق، بازخواست، مواخذه، خبر داشتن است. شما چه تعریفی از پژوهش دارید و چگونه آن را انجام می‌دهید؟

برچسب ها
برچسبی یافت نشد
برچسب‌ها:
نویسندگان